Tai Chi en Yoga in de zomer

Tai Chi en Yoga in de zomer

Ook in de zomervakantie kun je bij stichting !Triggr aan Tai Chi en Yoga blijven doen.

Yoga

Bij !Triggr kun je naar de zomeryoga tijdens de zomervakantie op de volgende dagen:

  • maandagavond 16 juli, 23 juli en 30 juli van 19:30 tot 20:45 uur (Anja Hoogenboom)
  • donderdagavond 19 juli, 26 juli en 2 augustus, 9 augustus, 16 augustus en 23 augustus yogalessen volgen van 19:00-20:15 uur (Eric Taal)
  • donderdagavond 9 augustus, 16 augustus en 23 augustus yogalessen volgen van 20:30-21:45 uur (Eric Taal)

De kosten zijn €10,= per les, óf met je abonnement.

Yoga brengt energie in beweging en je leert luisteren naar wat je echt nodig hebt. De enige constante is verandering, neem een moment om de ruimte te ervaren voor jezelf. Door middel van inspanning en ontspanning word je ‘getriggerd’ om dichterbij jezelf te komen.

Tai Chi

De tijden blijven hetzelfde, beginners starten om 19:00, gevorderden om 20:30. Je kunt hieraan meedoen met je lopende abonnement of per les betalen.

Tai Chi komt uit China en bestaat uit bewegingsoefeningen die afkomstig zijn vanuit de gevechtskunst. Oorspronkelijk waren de bewegingen bedoeld om vechtvaardigheden te ontwikkelen. Tegenwoordig wordt Tai-Chi veel meer beoefend om de gezondheid te verbeteren, te ontstressen en voor het meditatieve element.

Tai-Chi helpt de spieren en gewrichten los te houden. Ook bevordert het een goede houding. Tai Chi is dus meditatie in beweging en dat bevordert de concentratie. Tai Chi ontspant, neemt stress en spanning weg, zorgt voor meer Chi (energie), een strakker lichaam en herstelt vermoeide spieren. De beweging moet komen van de interne deel van het lichaam (de buik en de rug), en niet vanaf het buitenste gedeelte (armen en schouders).

Zomerticket: je kunt 1 zomerticket aanschaffen en daarmee één les Tai Chi meedoen. De beginnersles is om 19:00 uur, de gevorderdenles is om 20:30 uur.

Lesinhoud: de les duurt vijf kwartier en bestaat uit een gedeelte korte meditatie en een warming-up met gezondheidsoefeningen. Daarna volgt een gedeelte van de Tai-Chi vorm. Eerst in stappen en uiteindelijk als één vorm in een vloeiende beweging. De oefeningen worden per les in kleine stappen en in rustig tempo uitgelegd, herhaald en opgebouwd. De les wordt afgesloten met een korte meditatie.

Docent: William Antersijn. Hij is zijn hele leven al actief bezig met sport. Hij beoefent vooral Taekwondo, Tai-Chi, Win-Chu, dansen, hardlopen en kickboksen. Hij geniet er van als hij anderen kan enthousiasmeren tijdens zijn sportlessen.

Deel deze pagina

Contact

Aardamseweg 73
2461 CB Ter Aar

T 0623071268
E info@triggr.nu
Ga naar website

Foto's

Tai Chi

Groene Hart Fietsgroep

Duurzaam Design - tweedehands merkkleding